header0
header1
header2
header3
header4
header5

Om oss

Skellefteå Måleri & Golv

Efter hela 12 år som egen företagare i branschen har jag bestämt mig för att gå vidare mot nya mål. Erfarenheten och kvalitetskänslan tar jag med mig från Burträsk måleri. Detsamma gäller förhoppningsvis även kunderna.

Vi jobbar för att bli ett unikt företag och genom att tänka nytt och samtidigt hålla kundens behov framför våra egna tror vi på en ljus framtid.

Vad innebär garantin för dig som konsument

noejd-kund-garanti cmyk

- Två års garanti på utfört måleriarbete
- Opartisk besiktning
- Att eventuella fel och brister, som påvisas vid den opartiska besiktningen, blir åtgärdade av respektive medlemsföretag eller genom Nöjd-Kund-Garantins försorg.

Genom denna extra trygghet tillförsäkras kunden att ett eventuellt bristfälligt arbete åtgärdas.

Så här fungerar Nöjd-Kund-Garantin 

  1. 1. Konsumenten påtalar fel eller brist för måleriföretaget som utfört arbetet.
  2. 2. Kan parterna inte enas kallas en oberoende besiktningsman in.
  3. 3. Om måleriföretaget inte följer besiktningsmannens utlåtande låter konsumenten allmänna reklamationsnämnden (ARN) besluta i frågan.
  4. 4. Måleriföretaget är enligt stadgarna tvunget att följa ARN:s beslut.
  5. 5. Vägrar, mot förmodan, måleriföretaget att följa ARN:s beslut tas ett nytt måleriföretag in under Måleriföretagens försorg och på Måleriföretagens bekostnad Detta ersätts ända upp till en totalkostnad om två prisbasbelopp.
  6. 6. Måleriföretagen överväger därefter om att vidta återkrav och andra åtgärder mot ursprungligt måleriföretag.

Genom Nöjd-Kund-Garanti arbetar vi för en sund måleribransch.

fab01